Kanalisering af oppositionens sol og måne

 


Efter alt det mellemtid, vedhængene, vaskemidlerne, de musikalske strofer, de kedelige opgaver og andre, efter at have sat sig ned til frokost, som jeg troede var søndag, en kikærtesalat med kogt æg, løg, kartoffel, tun og de velsignede krydderier, at dette kun har olivenolie, ingen eddike, cristina,  Eva gentog det, giv mig flasken cider, efter hare-tapadaen, efter hendes dessert, druerne og, for mig, kaffen og cigaretten, ja, Cristina, i dag er det ikke søndag, men det ser ud som søndag, det har et vådt gulv, når du vågner, det har en lugt af svovl i luften, som om alt luftede,  kogende, i et vandbad, ting, der bliver gjort søndag aften, den søndag er til at læse og lytte til musik, når mængden er eremitter, det var trods alt hele lørdag, og jeg ved, at jeg har ansigtet af en, der ikke tror, en dag til at gøre rent, Børstede det rene og det beskidte, kravlede bag møblerne, rystede puder, ødelægge tæpper, rense toiletter, jeg er glad, jeg gjorde alt i fredags, adlød Saturn, som ikke vil have mig i opgaver på sine knæ, åh mine tæer gør ondt, bare for at rime, og jeg har tænkt, at når alt kommer til alt,  Jeg rensede alt om fredagen, som om det var lørdag, jeg lavede mad om fredagen, som om det var lørdag, den grillede laks med pommes frites i kvartererne, på en seng af svampe med fløde, og jeg misbrugte nellikerne, og jeg nød ikke engang søndagen ordentligt, som om det var søndag, for for mig var det søndag, en dag til at falde til ro, ikke at tage helligbrødegummiet,  og jeg kom for at gemme mig i rummet, og det er om ham, fra denne kasernehule, hule, tunnel, der vogter mig, at jeg taler til dig. I dag var det lørdag, enhver lørdag, for når vi er slaver af kalenderne, tager vi os af fængslet, jeg huskede så mange søndage ved din side, søndage var med dig. Og hos dig var hver dag søndag. Men endnu en gang, og ja, jeg sender Saturn til favabønnerne, for nu, så sender han mig til brændenælderne, endnu en lørdag og mange gange, endnu en lørdag og så mange lørdage og lørdage uden dig, at jeg tror, jeg er gal, præcis som fjenden havde tænkt sig. Og du kender mig godt, jeg giver aldrig op, selv om Merkur tvinger mig til at sige noget andet, jeg husker, med nostalgi og nostalgi, den kolde mesão, alle de synspunkter, hvor vi stoppede, vi opfandt synspunkter overalt, i régua, i Caldas de Aregos, Santa Marta de Penaguião, i Resende for appelsiner og kirsebær, i Granja, overalt var der udsigtspunkter uden grund og ikke engang et sæde, det var os, og om morgenen eller om eftermiddagen og om aftenen kom vi ind på vejen, rev kurverne op, nynnede musik og tegnede drømme, hvoraf nogle forblev uopfyldte. For at fortælle dig, denne lørdag, næsten, næsten søndag, fordi klokken er 22:23, at de drømme, der blev tilbage, som ikke blev til virkelighed på grund af mangel på tid, eller på grund af omstændighedernes umådeholdenhed, distraktioner og falske venskabsalliancer, stadig findes her, midt i bøger, blandt gamle brochurer og i arrene efter salt og straf. Og det er drømme, ligesom andre, som vi opfylder, drømme, som jeg ikke kender datoer eller udløbsdatoer, mens vi er i live, så længe der er vind og vi har vinger. Jeg læner mig tilbage, som et tegn på resignation (men ikke på konformisme). Og der skal to til tango. Og når jeg bliver overvældet på denne måde, min elskede, fødes andre drømme i mig, hvor jeg fra én danner to eller hundrede, og jeg krydser galaksen, med dig dansende i mine arme, og i det rum, hvor vi kun kan rumme os, finder jeg mig selv på vej til bunden, til bunden af bunden, hvorfra du kan se sjælen, tørstig og dyster, og mellem at kende dig langt væk eller ikke at have dig, gør jeg afstanden til en grund til glæde. Det, Janis synger for dig, er, hvad jeg ville have forsøgt at gøre, hvis jeg ikke var gået ud af stemthed, at synge for dig, i sådan et år, i sådan en måned, i sådan en uge på sådan en bestemt dag. Da alt dette skete, gav Mars i mig apati, frygt, afvisning og fejhed. Og han i mig igen. Dvælende. Nu, hver dag mere præcis. Min elskede, stationære Merkur, Uranus uden bagtrop, ingen modstand, men quincunxs i dusinvis. Åh, hvis jeg så dig i morgen, hvis måske konjunkturen mellem lilit og venus i vægten og justeringen af kiron med min neptun i det 5. hus, der ved siden af toppunktet, hvis denne bevægelse skete, som profetien siger, den planetariske justering brød ud i dette rum, ville jeg sige, at jeg fortjente det, at jeg er en pave, og jeg vidste det ikke engang,  at i formørkelsen af rutine- og illusionsaksen ville den såkaldte magi materialisere sig, ved skælven af dit blik, som jeg ikke glemmer, i dette vanvid, at verden er uden dig, i denne kolde seng, måske min elskede, ville jeg realisere den verden, jeg drømte for os på en enkelt dag. 

Comentários

Mensagens populares